Adventi kalendárium 7. ablak: karácsonyi menü bevállalósaknak

 Kedves Olvasóim!

Mint tegnap ígértem volt, ma sem maradunk karácsonyi receptötletek nélkül - azonban Ádám és Éva napján egy rendkívüli válogatással érkeztem. Ezeket a ma már szokatlannak, furcsának (vagy legalábbis szerintem gusztustalannak) tűnő fogásokat régebben a háziasszonyok bátran rakták a terített asztalra, nem okoztak meglepetést senki ember fiának. 🙈🙉🙊

Előételnek nyúlpüré-levest hoztam, főételnek kétféle fogást is: borjú illetve szárnyas húst, a desszert pedig zsemléből készül.🐇🐑🐦🍞🍮
A tegnapi bejegyzéshez hasonlóan most is megosztom a recepteket, hogyha valaki kedvet érez, ki tudja próbálni ezeket a különleges étkeket, melyek a századforduló idejéből maradtak ránk. Jó étvágyat! 😉



És bónusznak egy elég vicces recept: édes sonka. Senki ne ijedjen meg, nem arról van szó, hogy megcukroznák a sonkát, sőt nincs is benne hús, csupán a sütemény alakja hasonlít a sonka küllemére. Bár nem értem, miért akarna valaki egy sonkára hasonlító desszertetet csemegézni, de hát vannak ennél furább dolgok is a világon... és Katóka szakácskönyvében. 😂


Szerző: Vojnics-Rogics Réka

Forrás: Tutsek Anna, Katóka a konyhában, Bp., Minerva, 1987.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A magyar oktatási rendszer a 19. század második felében

Mit játszottak régen a gyerekek? I. rész

Milyen gyermeklapok működtek Magyarországon a 19. században? I. rész